Głównym celem usługi jest udzielenie przedsiębiorcy odpowiedzi na pytanie: jak skuteczniej wykorzystać zasoby wewnętrzne, aby wychodzić na rynki zagraniczne.
Wykorzystanie różnych metod oceny, takich jak analiza finansowa, analiza SWOT, analiza łańcucha wartości, macierz BCG czy też benchmarking w stosunku do podobnych firm w Polsce i za granicą, pozwoli na kompleksową weryfikację wewnętrznego potencjału.
Przekrojowe spojrzenie pozwoli wskazać rezerwy jakie są w firmie, zaproponować nowe rozwiązania, a także wskazać możliwe zagrożenia w kontekście planowanych i podejmowanych już działań. Powyższa analiza odniesie się do minimalizacji wystąpienia ryzyk związanych ze współpracą z zagranicznymi partnerami oraz wskaże możliwości ich przeciwdziałania w razie, gdyby ryzyka jednak wystąpiły.
Podlaska Fundacja Rozwoju Regionalnego razem z zaangażowanym ze strony klienta kluczowymi osobami zarządzającymi danym przedsiębiorstwem opracowuje diagnozę, która jest istotnym elementem do przygotowania rekomendacji jakie powinny być wdrożone w firmie.
Usługa „Analiza rynków zagranicznych” obejmuje:
- szczegółowa analiza przedsiębiorstwa pod kątem wewnętrznych zasobów,
- rekomendacje do zastosowania w przedsiębiorstwie.